مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 07:452023-10-28سياسي

گودین تپه می تواند برای جهانی شدن بجنگد


مدیر پایگاه ملی آناهیتا از تپه گودین کنگاور به عنوان یکی از محوطه های تاریخی مهم در ایران نام برد و گفت: این محوطه باستانی می تواند در مسیر ثبت جهانی شدن قرار بگیرد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی آناهیتا از تپه گودین کنگاور به عنوان یکی از محوطه های تاریخی مهم در ایران نام برد و گفت: این محوطه باستانی می تواند در مسیر ثبت جهانی شدن قرار بگیرد.

مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اتمام پروژه تعیین عرصه و حریم گودین تپه کنگاور، اظهارکرد: گودین تپه یکی از مهمترین آثار تاریخی بجای مانده از دوره مادها در ایران است که شهرتی جهانی دارد.

وی افزود: این تپه باستانی تاکنون یک بار و آن هم در سال 1965 توسط یک گروه باستان شناسی کانادایی به سرپرستی کایلریانگ کاوش شده که در نتیجه آن کاوش ها اطلاعات باستانی مهمی از آن کشف شد.

ناظر پروژه تعیین عرصه و حریم گودین تپه گفت: طی این کاوش ها مشخص شد که گودین تپه دارای هفت لایه فرهنگی از دوره پیش از تاریخ، تاریخ و دوره اسلامی(به مدت هفت هزار سال) است که لایه دوم آن مربوط به دوره مادها است.

گراوند اضافه کرد: طی حدود 60 سال گذشته هیچ کاوش باستان شناسی روی این محوطه مهم تاریخی صورت نگرفته و عملا به حال خود رها شده، بگونه ای که ساختارهایی که طی کاوش های تیم باستان شناسی یانگ در این محوطه بدست آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گودین تپه می تواند برای جهانی شدن بجنگد

گودین تپه می تواند برای جهانی شدن بجنگد