مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:062023-11-21اجتماعي

حال «آذر» و «توران» چطور است؟+ عکس


آذر و توران ، 2 توله یوزپلنگ ایرانی ماده که آذرماه سال گذشته توسط یک دامدار محلی از طبیعت پارک ملی توران در شهرستان شاهرود پیدا شدند، مدتی تحت نظر دامپزشک متخصص، تیمارگران حیات وحش و کارشناسان این حوزه در اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در مرکز استان نگهداری می شدند.

این 2 یوز ایرانی مدتی بعد به سایت تکثیر یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی توران یا همان مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی منتقل شدند.

آن زمان گفته شد که با توجه به اینکه دیگر امکان بازگرداندن این یوزها به طبیعت وجود ندارد، آذر و توران باید باقی عمر خود را در شرایط اسارت در کنار سایر یوزهای محوطه فنس کشی شده داخل پارک ملی توران در شاهرود سپری کنند؛ اما حال آنها چطور است؟ 🔻 تصویر جدیدی از آذر و توران ؛ یوزپلنگ های ایرانی پایش دائمی شرایط آذر و توران آذر و توران همواره در صدر توجه فعالان زیست محیطی قرار داشته اند و پیش از این، نگرانی های متعددی درباره سلامت و شرایط نگهداری آنها مطرح شده است؛ ولی گویا این روزها اوضاع خوبی دارند.

بهرام علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، درباره شرایط حرکتی، جسمانی و تغذیه این 2 یوز ایرانی گفت: این روند تحت رصد متخصصان محیط زیست قرار دارد و پایش ها و بازدیدهای اداره کل حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال «آذر» و «توران» چطور است؟+ عکس

حال «آذر» و «توران» چطور است؟+ عکس