مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-13دانش

روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس ارائه شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عارف شیرازی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «تلفیق روش‏های تحلیلی هوشمند به منظور مدل‏ سازی ژئوشیمیایی و شناسایی کلید های اکتشافی» گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با تلفیق روش های تحلیلی هوشمند، راه های جدیدی برای کشف ذخایر اقتصادی مس کشف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عارف شیرازی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تلفیق روش‏های تحلیلی هوشمند به منظور مدل‏ سازی ژئوشیمیایی و شناسایی کلید های اکتشافی گفت: شناسایی مناطق پر پتانسیل معدنی از نظر کانی زایی، اولین مرحله از چرخه عمر معدن به شمار می ‏آید؛ بنابراین به طور مستقیم و یا غیرمستقیم، مراحل بعدی را تحت تأثیر نتایج خود قرار می ‏دهد.

وی ادامه داد: ارائه یک مدل یکپارچه از ویژگی های مختلف مربوط به کانی ‏زایی به منظور اکتشاف ذخایر اقتصادی مس به وسیله روش های مبتنی بر هوش مصنوعی هدف این پروژه بوده است.

شیرازی با بیان اینکه مدل یکپارچه پتانسیل معدنی مس از اعتبار بالایی برخوردار است به طوری که بر اساس روش ماتریکس در‏هم ریختگی، صحت میانگین بیش از هشتاد درصد محاسبه شده است، گفت: به عبارت ساده تر مدل ارائه شده مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته است با اعتبار بالایی پتانسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس ارائه شد

روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس ارائه شد