مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 07:302023-11-14اجتماعي

گامی بلند برای حل مشکلات موزه طبیعت زاگرس


روستایی در کیلومترِ پنج محور بروجرد – ملایر، در منطقه ای ییلاقی و بسیار خوش آب وهوا واقع شده و از مناطق تفریحی- طبیعیِ شهرستان به شمار می رود.

- این روستا در صد سال گذشته به علل گوناگون، دستخوش تغییراتی شده که عمده این تغییرات ناشی از ضرورت هایی همچون مجاورت با جاده اصلی، قرار گرفتن در منطقه ای ورای بستر رودخانه جاری در مرکز روستا و طبیعتاً دوری از مخاطرات سیلاب های ویرانگر آن، دوری از بافت های فرسوده و قدیمی و در نهایت ساخت بناهای نو و با استحکام در بخش های هموار و مسطح بوده است.

نام این روستا کرکیخان است که در گویش بروجردی kariyuo بوده و در مجاورت محور اصلی بروجرد به غرب و شمال غربی کشور قرار دارد که از این حیث دارای موقعیتی ویژه و برتر، نسبت به سایر روستاهای بروجرد است.

سنگ نگاره های کرکیخان موزه ای سر باز در دل طبیعت زاگرس از نخستین علائم ارتباطی انسان پیش از تاریخ تا دوران پیدایش خط هستند.

مردم این روستای زیبا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که در این راستا مسئولین شهرستان بر آن شدند که این مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

روستای کرکیخان نیازمند یک زیرگذر در این باره بابک گودرزی دهیار روستای کرکیخان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بنیاد مسکن 7 هزار متر آسفالت در سطح روستا انجام داده اما 10 هزار متر آسفالت برای کوچه ها و خی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی بلند برای حل مشکلات موزه طبیعت زاگرس

گامی بلند برای حل مشکلات موزه طبیعت زاگرس