مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 00:502023-10-22بين الملل

چگونه 30 سال سیاست آمریکا در خاورمیانه منجر به فاجعه امروز در غزه شد؟


متاسفانه برای ایالات متحده، این پنج رخداد و پیامدهایشان بر منطقه، مهم ترین سوخت را برای موضع تجدیدنظرطلبانه کشورها فراهم کرد (همان طور که رییس جمهور روسیه، - بین الملل تابناک: پروفسور استفن والت اندیشمند برجسته آمریکایی با انتشار مقاله ای در مجله آمریکایی فارن پالیسی در رابطه با ریشه های شکل گیری منازعه اخیر میان مقاومت فلسطین و اسراییل به مقصر اصلی این بحران و جنگ پرداخته است و عنوان کرد که سیاست های آمریکا عامل اصلی وقوع این جنگ است.

  استفن والت در این مقاله نوشته است:  در حالی که اسراییلی ها و فلسطینی ها، سوگوار جان باختگان و با نگرانی چشم انتظار خبری از مفقودان هستند، بسیار دشوار است که در برابر تمایل به جستجوی کسی برای سرزنش، مقاومت کرد.

اسراییلی ها و حامیانشان می خواهند تمام سرزنش را متوجه حماس کنند که بی گمان مسئول مستقیم حمله وحشتناک هفتم اکتبر به غیرنظامیان اسراییلی است.

کسانی هم که همدلی بیشتری با مسئله فلسطین دارند، این فاجعه را نتیجه ی ناگزیر دهه ها اشغال و برخوردهای خشن و مستمر اسراییل با مردم فلسطین می بینند.

دیگرانی هم تاکید دارند که مسئولیت این اتفاق، متوجه همه طرفهاست و هر کس که یک طرف را کاملاً بی گناه و دیگری را کاملاً گناهکار ببیند، هرگونه توانایی در داوری منصفانه را از دست می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه 30 سال سیاست آمریکا در خاورمیانه منجر به فاجعه امروز در غزه شد؟

چگونه 30 سال سیاست آمریکا در خاورمیانه منجر به فاجعه امروز در غزه شد؟