مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:402023-11-06سياسي

قریشی: شهریار در تاریخ ایران اسلامی جاودانه است


شخصیت شهریار این شاعر والامقام در تاریخ ایران اسلامی جاودانه بوده و خواهند ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در هفتمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی که با هدف نکوداشت مقام استاد شهریار در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهریار یکی از بزرگترین شعرای معاصر است که در عرفان نیز جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: شخصیت این شاعر والامقام در تاریخ ایران اسلامی جاودانه بوده و خواهند ماند.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این شاعر والامقام نیز توصیفات بسیار خوبی به ویژه درباره 30 سال آخر زندگی ایشان وجود دارد که باید بر روی آنها تعمق کرد.

قریشی اضافه کرد: شهریار در این مدت، دوران عرفانی بسیار زیبایی را گذرانده و به انس با قرآن و معنویات و خودسازی پرداخته است و علاوه بر شعر ترکی، در شعر فارسی نیز زبانزد بوده است.

وی اظهار کرد: البته شعر فارسی شهریار بیشتر از ترکی بوده و اولین شعر این شاعر والامقام نیز به زبان فارسی سروده شده هرچند منظومه حیدربابا یک استثنا به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: شهریار شاعر متواضعی بود و دنبال نام و نشان نبود و برای خدا کار می کرد که همی امر موجب نورانی شدن چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قریشی: شهریار در تاریخ ایران اسلامی جاودانه است

قریشی: شهریار در تاریخ ایران اسلامی جاودانه است