مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 10:502023-10-23سياسي

اربعین دلیل اتحاد تاریخی دو ملت ایران و عراق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی در نشست «اربعین مظهر همگرایی منطقه ای و بین المللی» با اشاره به همکاری و اتحاد دو کشور ایران و عراق برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین گفت: - وزیر کشور گفت: بعد از فداکاری برادران عراقی و حضور مجاهدانه سردار سلیمانی در شرایطی هستیم که دو ملت در آغوش یکدیگر هستند و واسطه این برادری هم اربعین اباعبدالله بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی در نشست اربعین مظهر همگرایی منطقه ای و بین المللی با اشاره به همکاری و اتحاد دو کشور ایران و عراق برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین گفت: این اتحاد موجب می شود که این دو کشور به قدرتی تبدیل شوند که در غرب آسیا به عنوان مرکز قدرت در منطقه باشند.

با توجه به ظرفیت های گسترده دو کشور برادر ایران و عراق هم به لحاظ ژئوپلیتیکی و هم به لحاظ قدرت اقتصادی و هم به لحاظ قدرت معنوی و فرهنگی این دو کشور قدرت منطقه هستند.

وحیدی با بیان اینکه یکی از دلایل جنگ ایران و عراق هم همین بود که نباید این دو ملت به یکدیگر می پیوستند، گفت: اگر ایران و عراق به عنوان دو کشور متحد و استراتژیک در اوایل انقلاب ایران به هم می پیوستند کشور های دیگر عددی در برابر این قدرت نبودند؛ لذا ناچار بودند که به این دو قدرت بپیوندند و این قدرت تعیین کننده ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین دلیل اتحاد تاریخی دو ملت ایران و عراق

اربعین دلیل اتحاد تاریخی دو ملت ایران و عراق