مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-16سياسي

آزادسازی سوسنگرد نقطه عطف دفاع مقدس بود


فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی غرب کشور گفت: عملیات آزادسازی سوسنگرد یکی از عملیات های مهم و نقطه عطفی در تاریخ دوران فراز و نشیب دفاع مقدس بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، عملیات آزادسازی سوسنگرد (26 آبان 1359)، یکی از عملیات های موفق ایران در دوران دفاع مقدس بود.

این عملیات، نقطه عطفی در ایجاد زمینه های تحول در وضعیت جنگ بود و سبب آزادسازی سوسنگرد و بیرون راندن نیروهای اشغالگر بعثی شد.

امیرسلیمان طاهری، فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی غرب کشور در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: عملیات آزادسازی سوسنگرد یکی از عملیات های مهم و نقطه عطفی در تاریخ دوران فراز و نشیب دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: سوسنگرد در دو مرحله اشغال شد؛ مرحله اول آن در 6 مهر سال 59 بود که حضرت امام (ره) فرمودند که سوسنگرد باید آزاد شود، لذا نیروهای جوان و انقلابی در لبیک به امام انقلاب، پس از سه روز از اشغال این شهر، نیروهای عراقی را به عقب رانده و سوسنگرد آزاد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا غرب کشور خاطرنشان کرد: در مرحله ای دیگر سوسنگرد در آستانه سقوط قرار گرفت، که با عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروهای دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند و اجازه ندادند سوسنگرد س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی سوسنگرد نقطه عطف دفاع مقدس بود

آزادسازی سوسنگرد نقطه عطف دفاع مقدس بود