مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-17فرهنگي

ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال آینده ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، علی اصغر دریایی در اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه اظهار داشت: در استان کردستان مفاخر و مشاهیر زیاد دارد و یکی از این بزرگان دکتر قطب الدین صادقی است که حضور او در این جشنواره مایه افتخار است.

وی ادامه داد: اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری، روایتی زیبا و فاخر از کردستان به دنیا مخابره می کند و این جشنواره یکی از این زیبایی ها است.

دریایی اظهار داشت: یکی از خواسته های هنرمندان شهرستان بانه احداث سالن بزرگ برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است که یک سالن بزرگ برای اجرای این برنامه ها با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر احداث می شود.

وی با اشاره به سارو بیره قهرمان و اسطوره فراموش نشدنی بانه، گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها برای گرامیداشت شهدا، مراسم گرامیداشت سارو بیره است تا با این شیوه یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که در مقابل دشمنان سینه سپر کردند، را گرامی بداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: توسعه فرهنگی و هنری شهر بانه یکی از  اهداف ما است و در این راستا برنامه های فاخر  زیادی تدارک دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود

ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود