مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 15:152023-11-12بين الملل

علت اصلی جاری شدن سیلاب در منطقه دشت خراسان شمالی تا پارک ملی گلستان چه بود؟


معاون آبخیزداری اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی خراسان شمالی علت اصلی جاری شدن سیلاب اخیر در منطقه دشت تا پارک ملی گلستان را تشریح کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون آبخیزداری اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی خراسان شمالی علت اصلی جاری شدن سیلاب اخیر در منطقه دشت تا پارک ملی گلستان را تشریح کرد.

فردی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حجم خیلی زیاد بارش در مدت زمان کوتاه اصلی ترین علت جاری شدن سیلاب در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه دشت یکی از مناطق سیل خیز در خراسان شمالی است، گفت: در مناطقی که در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، عملیات آبخیزداری انجام شده است.

فردی افزود: اما غرب منطقه دشت در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار ندارد و این اداره کل نتوانسته فعالیت آبخیزداری را انجام دهد.

به گفته وی این منطقه در حوزه استحفاظی اداره کل محیط زیست استان قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق مطالعات آبخیزداری که انجام شده باید در منطقه دشت چهار تا پنج سازه خاکی و چندین سازه سنگی ایجاد شود تا جلوی خسارت های سیلاب گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این مطالعات مربوط به سال 82 بوده و باید به روزرسانی شود، افزود: اما اجرای طرح های مدیریت سیلاب مهترین اقدامی است که باید در حال حاضر در این منطقه انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی جاری شدن سیلاب در منطقه دشت خراسان شمالی تا پارک ملی گلستان چه بود؟

علت اصلی جاری شدن سیلاب در منطقه دشت خراسان شمالی تا پارک ملی گلستان چه بود؟