مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-16اقتصادي

ارتقای رفاه مردم چندین استان با استقرار مدیریت یکپارچه در حوضه آبریز زاینده رود


همزمان با استقرار سازوکار مدیریت یکپارچه در حوضه آبریز زاینده رود، صبح امروز مجموعه طرح های آبرسانی پیشنهادی متخصصان آب در یکی از استان های حوضه آبریز زاینده رود توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید تا در کنار ارتقای رفاه مردم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیریت منابع آب در ایران همواره در طی تاریخ با کمبود منابع آب و بارش مواجه بوده و مردم ادوار گوناگون روزگار دشواری را در پی بی آبی و قحطی سپری کرده اند، خاطرات قدیمی ترها را که مرور کنیم، از قحطی های می شنویم که بر اثر کاهش باران اتفاق می افتاد.

روزگاری در تهران و کمتر از 50 سال قبل، تنها منبع آب خانه ها، جوی های آبی بود که به طور مقطعی آب داشت و مردم با باز کردن این جوی ها منابع آب خود را پر کرده و طی هفته ها از ان استفاده می کردند اما امروز آب شرب بهداشتی در همه خانه ها وجود دارد.

  در دوره حاضر علاوه بر تداوم کاهش بارش ها، یک مسئله دیگر نیز برای مدیریت منابع آب پیش آمده است، افزایش جمعیت در کنار تغییر استانداردهای زندگی موجب شده است مصرف آب به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

در شرایط تصویر شده یعنی افزایش مصرف آب در کنار تداوم کاهش بارندگی، مدیریت منابع آب به یک رکن راهبردی تبدیل می شود؛ در این راستا، محمد پورحمید، کارشناس حوزه آب به خبرنگار فارس گفت: امروزه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای رفاه مردم چندین استان با استقرار مدیریت یکپارچه در حوضه آبریز زاینده رود

ارتقای رفاه مردم چندین استان با استقرار مدیریت یکپارچه در حوضه آبریز زاینده رود