مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-13اقتصادي

تجهیز انتقال خون به دستگاه های اتوماتیک و خودکار را دنبال می کنیم


مدیرکل اداره انتقال خون استان قم، گفت: با توجه به پیش بینی نیاز دو برابری خون و فرآورده های خونی در سال 1405 به دلیل افزایش تخت های بیمارستانی به سمت تجهیز انتقال خون به دستگاه های اتوماتیک و خودکار رفتیم تا با دقت بیشتر، - ایسنا/قم مدیرکل اداره انتقال خون استان قم، گفت: با توجه به پیش بینی نیاز دو برابری خون و فرآورده های خونی در سال 1405 به دلیل افزایش تخت های بیمارستانی به سمت تجهیز انتقال خون به دستگاه های اتوماتیک و خودکار رفتیم تا با دقت بیشتر، هزینه کمتر، در زمان کوتاه تر و با حجم بیشتری نیاز مراکز درمانی را مرتفع کنیم.

دکتر مهدی پهلوانی ستوده مدیرکل اداره انتقال خون استان قم، در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: تزریق خون و فرآورده های آن آخرین راه درمانی و درمان بدون جایگزین برای نیازمندان خون است؛ لذا جایگزین مصنوعی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در طول سال حدود 40 هزار اهدای خون انجام می شود که در مراکز انتقال خون استان به 90 هزار فرآورده اعم از گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت تبدیل می شود.

پهلوانی ستوده یادآور شد: هشت گروه خونی اصلی شامل O، A، B و AB با ارهاش مثبت و منفی و 30 گروه خونی فرعی داریم؛ لذا علم طب انتقال خون کار تخصصی و پیچیده است و همین مسئله تنوع بسیاری بالایی در تولید فرآورده های خونی ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز انتقال خون به دستگاه های اتوماتیک و خودکار را دنبال می کنیم

تجهیز انتقال خون به دستگاه های اتوماتیک و خودکار را دنبال می کنیم