مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 12:402023-10-25اقتصادي

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران: ژنوم «زرشک» تعیین توالی می شود


رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران گفت: تاکنون هیچ محصولی در ایران کل ژنوم آن تعیین توالی نشده است ولی برای اولین بار ژنوم «زرشک» تعیین توالی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران امروز در اختتامیه جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی اظهارداشت: امیداست نتایج این جشنواره منشأ تحول در خراسان جنوبی باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های و توانمندی های زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: ایران کشوری است با 165 کیلومتر مربع که 84 میلیون هکتار مرتع، 13 میلیون هکتار جنگل و حدود 33 میلیون هکتار بیابان دارد.

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران گفت: ایران کشوری است که از 13 اقلیم دنیا 11 اقلیم آن را دارد و همزمان چهار اقلیم در ایران وجود دارد و این ظرفیت باعث می شود در کل سال تولیدات متنوعی در بخش کشاورزی داشته باشیم.

خیام نکویی ادامه داد: ایران دارای رتبه اول در تولید زرشک، زعفران، انجیر و گل محمدی و بسیاری از رتبه های دیگر است.

وی افزود: ایران دارای 300 روز آفتابی است که منبع انرژی عظیم در بحش کشاورزی است و حدود 4 میلون و 500 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی ایران فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران: ژنوم «زرشک» تعیین توالی می شود

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران: ژنوم «زرشک» تعیین توالی می شود