مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 01:552023-11-12سياسي

دستاورد اصلی سفر آیت الله رییسی به ریاض چیست؟


روابط برخی دولت های مسلمان با غرب و به ویژه آمریکا پس از نشست اخیر در ریاض، چالش ها و حتی شکاف هایی را تجربه خواهد کرد؛ شکاف هایی که ایجاد آن ها یکی از اهداف بلندمدت دکترین جمهوری اسلامی ایران بوده و تهران را قادر می سازد در زمین این شکاف ها منافع امت مسلمان را پی بگیرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: ریاض، پایتخت عربستان، 20 آبان ماه میزبان 57 تن از سران و مقامات ارشد مسلمان بود تا صدایی واحد از امت محمد(ص) در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را به گوش جهان برساند.

نشستی که با تکاپوی بی وقفه دولت ایران برگزار شد و آیت الله سید ابراهیم رییسی صدایی که طنین آن گرچه بغض آلود بود اما اقتداری را نشان می داد که از همان مظلومیت ریشه می گرفت.

تشریک مساعی با سران مسلمان آیت الله رییسی پس از پایان نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با همتایان مسلمان و عرب خود دیدار کرد.

یکی از مهمترین دیدارها، ملاقات با رییس جمهور مصر و فلسطین محور نخست و اصلی این دیدار بود؛ دیداری مهم، با توجه به مجموع متغییرهای حاکم بر روابط دو کشور.

رییس جمهور در این دیدار به یکی از مهمترین نشست های صلحی اشاره کرد که 29 مهرماه در قاهره پایتخت مصر برگزار شد و با کارشکنی کشورهای غرب، بدون دستاورد و حتی بیانیه ای ایجابی، به پایان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد اصلی سفر آیت الله رییسی به ریاض چیست؟

دستاورد اصلی سفر آیت الله رییسی به ریاض چیست؟