مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 14:502023-11-15بين الملل

فرانسه برای بشار اسد حکم بازداشت صادر کرد


خبرگزاری فرانسه مدعی شد این کشور حکم بازداشت بین المللی برای رییس جمهور سوریه به اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت در ارتباط با «حملات شیمیایی سال 2013» صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی و شاکیان چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد فرانسه حکم بازداشت بین المللی برای بشار اسد رییس جمهور سوریه به اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت در حملات شیمیایی سال 2013 صادر کرد.

این منبع قضایی گفت اسد همچنین مظنون به همدستی در جنایات جنگی به خاطر حملات اوت 2013 نزدیک پایتخت سوریه است که معارضان سوری دمشق را مقصر آن معرفی کرده اند.

حکم های بین المللی همچنین برای بازداشت ماهر اسد برادر رییس جمهور سوریه که به ادعای این گزارش رییس بالفعل یک واحد نظامی نخبه سوری است و دو ژنرال نیروهای مسلح سوریه صادر شده است.

به ادعای این گزارش، واحد دادگاه پاریس که در ارتباط با جنایات علیه بشریت فعالیت می کند، از سال 2021 مشغول بررسی حملات شیمیایی بوده است.

فرانسه ادعای صلاحیت جهانی برای رسیدگی به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ادعایی را دارد.

  به نوشته خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات با یک شکایت حقوقی از سوی مرکز رسانه ها و آزادی بیان سوریه ‏ (SCM)، ابتکار عدالت جامعه باز (OSJI) و آرشیو سوریه آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه برای بشار اسد حکم بازداشت صادر کرد

فرانسه برای بشار اسد حکم بازداشت صادر کرد