مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-10اقتصادي

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد


اطلاعیه جدید نشان می دهد که برنامه های آمریکا برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای کوچک و مدولار لغو شده است.

- شرکت نواسکیل پاور (NuScale Power) برنامه های خود رابرای ساخت یک راکتور مدولار کوچک در یوتا به دلیل افزایش هزینه ها لغو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، این یک باور رایج است که انرژی هسته ای روشی مؤثر برای تولید انرژی بدون تولید گازهای گلخانه ای مضر است و این موضوع انرژی هسته ای را به یک راه حل بالقوه برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی تبدیل می کند.

با این حال، در بسیاری از کشورها، هزینه ساخت نیروگاه های هسته ای اغلب از بودجه اختصاص یافته به آن بیشتر می شود و تکمیل این پروژه ها بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رود، طول می کشد.

برای مبارزه با این موضوع، برخی پیشنهاد استفاده از راکتورهای هسته ای کوچک و مدولار را داده اند که در یک مرکز جمع آوری شده و به محل نصب منتقل شوند.

با این وجود اطلاعیه جدید نشان می دهد که برنامه های ایالات متحده برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای کوچک و مدولار لغو شده است.

راکتورهای مدولار کوچک همانطور که رویترز گزارش داده است، در روز چهارشنبه، شرکت نواسکیل پاور که یک شرکت آمریکایی است و راکتورهای مدولار کوچک (SMRs) طراحی می کند، اعلام کرده که برنامه های خود برای ساخت یک نیروگاه 462 مگاواتی با 6 رآکتور در ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد