مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 16:302023-10-31سياسي

چرا داوری در دفاع از فلسفه شکست نخورده است؟


داوری اردکانی در واکنش به تیتر «فیلسوف بازنده» مجله سیاست نامه تصریح کرد که «من در درون شکست نخورده ام، زیرا تعلقم به تفکر را حفظ کرده ام».

اما چرا او در دفاع از فلسفه هم شکست نخورده است؟ - داوری اردکانی در واکنش به تیتر فیلسوف بازنده مجله سیاست نامه تصریح کرد که من در درون شکست نخورده ام، زیرا تعلقم به تفکر را حفظ کرده ام .

اما چرا او در دفاع از فلسفه هم شکست نخورده است؟ عصر ایران- مجله سیاست نامه در شماره اخیر خود تصویری از رضا داوری اردکانی را روی جلد برده و با تیتر فیلسوف ِ بازنده به استقبال نود سالگی این متفکر معاصر رفته است.

داوری اردکانی در واکنش به این مجله با اشاره دو نوع شکست بیرونی و شکست درونی، نوشت: من در درون شکست نخورده ام، زیرا تعلقم به تفکر را حفظ کرده ام.

او در ادامه این متن صراحتاً اعلام می کند که متن منتشر شده در مجله سیاست نامه یادداشت های تنهایی او بوده که آن را برای چاپ و انتشار ننوشته است! اما چرا داوری در بیرون هم در دفاع از فلسفه شکست نخورده است؟ آنچه فلسفه و پی جویی دانایی را در خطر ضعف و سستی قرار می دهد، غفلت از نادانی بنیادین انسان است؛ غفلتی که تازگی پرسش آغازین را از بین می برد و علم را در امر روزمره مضمحل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا داوری در دفاع از فلسفه شکست نخورده است؟

چرا داوری در دفاع از فلسفه شکست نخورده است؟