مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-20اقتصادي

ایران تا 5 سال دیگر در تولید پنبه خودکفا می شود/ معرفی 2 رقم جدید پنبه


رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور از معرفی دو رقم جدید پنبه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه های وزارت کشاورزی تا پنج سال آینده در تولید پنبه خودکفا خواهیم شد.

- ایسنا/گلستان رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور از معرفی دو رقم جدید پنبه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه های وزارت کشاورزی تا پنج سال آینده در تولید پنبه خودکفا خواهیم شد.

قربان قربانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و منابع آبی ما در حال کاهش است، بنابراین برای اینکه بتوانیم کشت پنبه را حفظ و گسترش دهیم، باید به سمت استفاده از آب های نامتعارف، نظیر آب های شور و پساب های تصفیه شده خانگی و صنعتی برویم.

رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور از معرفی دو رقم پنبه مقاوم به خشکسالی خبر ادامه داد و افزود: دو رقم جدید پنبه که در برابر تنش های خشکسالی نسبت به دیگر ارقام مقام تر است در مرکز تحقیقات پنبه شناسایی و به بخش خصوصی معرفی شده و به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

قربانی استفاده حداکثری از نهاده های تولیدی را شرط اقتصادی شدن کشت پنبه دانست و تأکید کرد: باید هزینه های کشاورز را حتی المقدور کم و درآمد کشاورز را افزایش داده تا تولید پنبه برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران تا 5 سال دیگر در تولید پنبه خودکفا می شود/ معرفی 2 رقم جدید پنبه

ایران تا 5 سال دیگر در تولید پنبه خودکفا می شود/ معرفی 2 رقم جدید پنبه