مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 01:052023-11-01اقتصادي

افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل با کاهش تنها یک درصد از خواب عمیق


یک مطالعه جدید نشان داده است که در افراد بالای 60 سال، کاهش خواب عمیق به میزان یک درصد در سال با افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل همراه است.

- یک مطالعه جدید نشان داده است که در افراد بالای 60 سال، کاهش خواب عمیق به میزان یک درصد در سال با افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل همراه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، یافته ها نشان می دهد که تقویت یا حفظ خواب عمیق ممکن است راهی برای جلوگیری از این بیماری باشد.

خواب عمیق معمولا بین 70 تا 90 دقیقه طول می کشد و در اولین ساعات شب رخ می دهد.

علاوه بر این خوابی است که باعث می شود با طراوت از خواب بیدار شوید، در طول خواب عمیق، بدن ماهیچه ها، استخوان ها و بافت ها را ترمیم کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که مغز، پروتیین های سمی مرتبط با زوال عقل را در طول خواب عمیق پاکسازی می کند اما نقش خواب عمیق در ایجاد زوال عقل مبهم باقی مانده بود.

اکنون، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه موناش نشان می دهد که کاهش خواب عمیق با خطر زوال عقل در افراد بالای 60 سال مرتبط است.

متیو پیس(Matthew Pase) یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: خواب عمیق، از بسیاری جهات از مغز پیر حمایت می کند و ما می دانیم که خواب، پاکسازی مواد زائد متابولیک از مغز را افزایش می دهد و باعث تسهیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل با کاهش تنها یک درصد از خواب عمیق

افزایش 27 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل با کاهش تنها یک درصد از خواب عمیق