مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-21اقتصادي

ذخیره سازی گاز 27 درصد افزایش یافت


سال گذشته 371 میلیون مترمکعب ذخیره سازی گاز صورت گرفته که امسال به 850 میلیون مترمکعب رسیده، به این معنا که 27 درصد بیشتر ذخیره گازی انجام شده است و با توجه به ناترازی گاز در کشور می تواند یک گام موثر برای حل شرایط پیش رو باشد.

- سال گذشته 371 میلیون مترمکعب ذخیره سازی گاز صورت گرفته که امسال به 850 میلیون مترمکعب رسیده، به این معنا که 27 درصد بیشتر ذخیره گازی انجام شده است و با توجه به ناترازی گاز در کشور می تواند یک گام موثر برای حل شرایط پیش رو باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه ذخیره سازی گاز طبیعی به عنوان حلقه مفقوده ای برای حل مسئله ناترازی گاز به ویژه در فصل سرما در این دولت شتاب گرفت؛ پروژه فاز دوم ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه اکنون در حال اجراست و خرید کالای حفاری برای چاه های با اولویت بالا انجام شده، همچنین سه دکل حفاری در موقعیت مستقر و تاکنون هشت موقعیت چاه تکمیل شده و ساخت شش موقعیت دیگر طراحی و ساخت توربوکمپرسورهای پروژه در حال انجام است.

با توجه به کمبود گاز، ذخیره سازی اهمیت زیادی دارد؛ کشوری مانند هلند، 40 درصد از گاز مصرفی خود را در فصل سرد از محل ذخیره سازی گاز تأمین می کند از سویی میانگین ذخیره سازی گاز در اروپا 22 درصد بوده، همچنین در دو کشور بزرگ تولیدکننده گاز مانند آمریکا و روسیه، بخشی از مصرف فصل سرد آنها از محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی گاز 27 درصد افزایش یافت

ذخیره سازی گاز 27 درصد افزایش یافت