مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-01دانش

نسبت آماری دانشجو به استاد در دانشگاه های کشور


در حالی که در برنامه ششم توسعه کشور تاکید شده بود که نسبت دانشجویان به اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه های وزارت علوم باید تا پایان سال1400 به عدد 20 برسد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شاخص آموزشی نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی که از شاخص های مورد تأکید قانون گذار در برنامه ششم توسعه است، یکی از عوامل موثر بر کیفیت آموزش عالی محسوب می شود به طوری که میزان تاثیرگذاری آن در زیرنظام های غیرپزشکی در بخش های دولتی و غیردولتی بررسی شده است.

  بر اساس تجارب بین المللی میانگین نسبت دانشجو به هیئت علمی در مؤسسات آموزش عالی عمومی 15، خصوصی 17 و در رشته های علوم انسانی و اجتماعی 25 و در مهندسی و کشاورزی 14 است.

هر چند بر اساس بررسی عملکرد آموزش عالی کشور از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مشخص شد این نسبت در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 25 به 1، در دانشگاه پیام نور 125 به 1، دانشگاه فرهنگیان 100 به 1، دانشگاه فنی و حرفه ای حدود 250 به 1، دانشگاه آزاد اسلامی حدود 32 به 1 و در مؤسسات غیرانتفاعی حدود 91 به 1 است و این نسبت، از ساختار، نوع حکمرانی و مأموریت های آموزش عالی تاثیر گرفته است.

در واقع کیفیت آموزش عالی حاصل مجموعه ای از عوامل متعدد ازجمله میزان تناسب استاد و دانشجو در کلاس های درس  تعیین می شود، چرا که این شاخص نشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت آماری دانشجو به استاد در دانشگاه های کشور

نسبت آماری دانشجو به استاد در دانشگاه های کشور