مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-07پزشكي

آغاز غربالگری دیابت و فشار خون از آذرماه در فارس


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه غربالگری دیابت و فشار خون از آذرماه در استان فارس آغاز می شود، گفت: با رفع مشکل پرداخت حقوق، - ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه غربالگری دیابت و فشار خون از آذرماه در استان فارس آغاز می شود، گفت: با رفع مشکل پرداخت حقوق، شاهد حضور دستیاران مراقب سلامت در کنار پزشکان خانواده برای اجرای غربالگری خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، عباس رضاییان زاده امروز، 16 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از آغاز غربالگری دیابت و فشار خون در حوزه های روستایی و شهری استان فارس در آذرماه امسال خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیت شناسایی و آگاهی بخشی به بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون در استان فارس این غربالگری از اول آذرماه اجرایی می شود تا بتوانیم یک بار همه ساکنان استان را مورد پایش قرار بدهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: غربالگری فشار خون و دیابت در حوزه روستایی توسط بهورزان و پزشکان انجام می شود همچنین پزشکان خانواده متصدی این کار در حوزه شهری هستند که با فراخوان خانواده ها کار غربالگری را انجام می دهند.

وی غربالگری این دو بیماری خاموش را فرآیندی منسجم و سیستماتیک دانست و اظهار کرد: با توجه به عدم آگاهی بیماران از مبتلا به دیابت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری دیابت و فشار خون از آذرماه در فارس

آغاز غربالگری دیابت و فشار خون از آذرماه در فارس