مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 10:052023-10-23سياسي

ایجاد پایگاه نقشه توزیع گرد و غبار به تفکیک 31 استان کشور


با توجه به اهمیت موضوع گسترش، تشدید و تداوم پدیده گرد و غبار در سال ­های اخیر، سازمان نقشه برداری کشور اقدام به ایجاد پایگاه نقشه­ های توزیع گرد و غبار در سطح کشور کرده است.

- با توجه به اهمیت موضوع گسترش، تشدید و تداوم پدیده گرد و غبار در سال ­های اخیر، سازمان نقشه برداری کشور اقدام به ایجاد پایگاه نقشه­ های توزیع گرد و غبار در سطح کشور کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سازمان با همکاری اداره کل نقشه ­برداری هوایی و فضایی، مدیریت نقشه ­نگاری و اطلس ­های ملی و اداره کل سامانه ­های ملی و زیرساخت ­های اطلاعات مکانی، اقدام به ایجاد یک پایگاه داده از نقشه­ های توزیع گرد و غبار در سطح کشور و به تفکیک هر 31 استان در بازه سه ساله 1402-1400 کرده ‎ ­است.

با توجه به اهمیت موضوع گسترش، تشدید و تداوم پدیده گرد و غبار در سال ­های اخیر در سطح کشور، سازمان نقشه ­برداری کشور به ­عنوان متولی تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، با توجه به توانمندی در پایش مخاطرات زیست ­محیطی و با هدف آگاهی ­بخشی از وضعیت کانون ­های داخلی گرد و غبار، مدیریت هر چه مؤثرتر این پدیده و بهبود و ارتقای شرایط زیست­ محیطی کشور، با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره ­ای، نقشه ­های توزیع گرد و غبار را در سطح کشوری و استانی در سه سال متوالی 1402-1400 تهیه کرده ­است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پایگاه نقشه توزیع گرد و غبار به تفکیک 31 استان کشور

ایجاد پایگاه نقشه توزیع گرد و غبار به تفکیک 31 استان کشور