مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 10:302023-10-25پزشكي

ریزربات های ابداعی دانشمند ایرانی برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان


پروفسور حامد شاهسون به همراه همکارانش در دانشگاه واترلو موفق به ابداع ریزربات های گیاهی شده است که با تحویل دارو و انجام انواع رویه های پزشکی می توانند از بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری کنند.

- پروفسور حامد شاهسون به همراه همکارانش در دانشگاه واترلو موفق به ابداع ریزربات های گیاهی شده است که با تحویل دارو و انجام انواع رویه های پزشکی می توانند از بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از پژوهشگران دانشگاه واترلو از یک جهش قابل توجه در فناوری پزشکی رونمایی کردند.

آنها مواد پیشرفته و هوشمندی ایجاد کرده اند که به عنوان پایه و اساس عصر جدیدی از ریزربات ها یا میکروربات های نرم پزشکی عمل می کنند که کلید تغییر احتمالی رویه های پزشکی به سمت کم تهاجمی تر و کارآمدتر شدن است.

این پژوهش به رهبری پروفسور حامد شاهسون از گروه مهندسی شیمی، رویکردی جامع برای طراحی، ترکیب، ساخت و دستکاری ریزربات ها را در بر می گیرد.

این ربات های کوچک می توانند در محیط های محدود و پر از مایع بدن حرکت کنند و محموله های شکننده مانند سلول ها یا بافت ها را به مکان های دقیق تحویل دهند.

علاوه بر این، این ربات ها زیست سازگار و غیرسمی هستند و برای کاربردهای پزشکی ایده آل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزربات های ابداعی دانشمند ایرانی برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان

ریزربات های ابداعی دانشمند ایرانی برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان