مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:452023-10-29پزشكي

خروس ها خود را در آینه تشخیص می دهند


توانایی تشخیص خود در آینه، که یک شاخص کلیدی خودآگاهی است، مدت هاست که به جز انسان ها تنها منحصر به گونه های معدود حیوانات از جمله میمون های بزرگ، - توانایی تشخیص خود در آینه، که یک شاخص کلیدی خودآگاهی است، مدت هاست که به جز انسان ها تنها منحصر به گونه های معدود حیوانات از جمله میمون های بزرگ، دلفین ها، فیل ها و زاغی ها بوده است اما براساس مطالعه ای جدید خروس ها فرای توانایی تولید صدای بلند ممکن است اشتراکاتی با ما داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه های بن و بوخوم، با همکاری دانشکده پزشکی MSH هامبورگ، نشان می دهد که خروس ها، آن دسته از ساکنان زمین که اغلب دست کم گرفته می شوند، ممکن است سطح مشابهی از خودآگاهی داشته باشند.

خودآگاهی یک ویژگی ثابت در تحقیقات رفتاری بوده است و یک آزمایش سنتی برای این ویژگی، آزمون علامت گذاری است، آزمایشی که در آن یک علامت رنگی روی سر حیوانی که خود را در آینه می بیند، قرار داده می شود.

اگر حیوان پس از روبرو شدن با انعکاس خود در آینه به بررسی ناحیه علامت گذاری شده بپردازد و واکنش نشان دهد اینگونه در نظر گرفته می شود که دارای خودآگاهی است.

با این حال، اثربخشی این آزمایش در میان گونه های مختلف متفاوت است و این محققان را دچار تردید در صحت نتایج می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروس ها خود را در آینه تشخیص می دهند

خروس ها خود را در آینه تشخیص می دهند