مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:252023-11-05سياسي

ما در گفت وگو و تعامل دچار ضعف هستیم/چالش های شکل گیری علوم انسانی اسلامی در کشور


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه موضوع علم دینی مختص به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نیست، گفت: نشریات فراوانی وجود دارند که تحقیقات انجام شده در حوزه علم و دین را منتشر می کنند و حتی جوایزی نظیر جایزه «تمپلتون» که یکی از ارزشمندترین .

- عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه موضوع علم دینی مختص به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نیست، گفت: نشریات فراوانی وجود دارند که تحقیقات انجام شده در حوزه علم و دین را منتشر می کنند و حتی جوایزی نظیر جایزه تمپلتون که یکی از ارزشمندترین جوایز فردی جهان (با ارزش تقریبی 1.

4 میلیون دلار) به شمار می رود، به کسانی اعطا می شود که بتوانند در راستای تأیید بُعد معنوی زندگی از طریق روش های عملی اقدامی ارزشمند را انجام دهند.

مرتضی جوانعلی آذر، عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) در گفت وگو با ایسنا درباره امکان یا عدم امکان ایجاد و شکل گیری علوم انسانی اسلامی در کشور و ابهاماتی که عده ای به این مساله وارد می کنند، گفت: موضوع علم دینی یعنی علمی که متاثر از باورها و ارزش های دینی باشد، در دوره معاصر از جهان اسلام آغاز نشده و این فلاسفه علم بوده اند که به صورتی جدی به این موضوع پرداخته و ارتباط باورهای بنیادین و ارزش ها با علم را مورد مداقه قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما در گفت وگو و تعامل دچار ضعف هستیم/چالش های شکل گیری علوم انسانی اسلامی در کشور

ما در گفت وگو و تعامل دچار ضعف هستیم/چالش های شکل گیری علوم انسانی اسلامی در کشور