مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 08:452023-10-31سياسي

مرمت حریم مسجد جامع فرومد


عملیات مرمت و ساماندهی حریم درجه یک مسجد جامع فرومد در شهرستان میامی پایان یافت.

- سیدمحمدصادق رضویان، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی از پایان عملیات مرمت و ساماندهی حریم درجه یک مسجد جامع فرومد در شهرستان میامی خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله از مرمت اصلاح ناودان ها، ادامه اجرای سنگ فرش و اصلاح پیاده رو و هدایت و دفع آب های سطحی حریم درجه یک مسجد جامع فرومد میامی انجام شد.

وی افزود: مرمت کف فرش سنگی، جداره داخلی مسجد، آبراه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان ها، بندکشی، اجرای رخ بام آجری، سامان دهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله ها و آوارها و تسطیح محوطه، شیب بندی و هدایت آب های سطحی در مراحل قبلی انجام شده است.

رضویان افزود: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است که به صورت دو ایوانی ساخته شده و متشکل از 2 ایوان شمالی و جنوبی است و به شماره 345 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش، جنگل های زیبای دشت شاد و نام نیک، مسجد و حمام آقایان، کاروانسرای شاه عباسی، آب انبارهای قدیمی، برج های زیبا و یخچال قدیمی از آثار طبیعی و تاریخی میامی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت حریم مسجد جامع فرومد

مرمت حریم مسجد جامع فرومد