مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:402023-11-11اقتصادي

بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در منطقه زاهدان


در راستای مصوبه هیات دولت درخصوص تأمین 20 درصد برق مصرفی ساختمان های دولتی از منابع انرژی های تجدیدپذیر، اولین نیروگاه برق خورشیدی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان به بهره برداری رسید.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان در راستای مصوبه هیات دولت درخصوص تأمین 20 درصد برق مصرفی ساختمان های دولتی از منابع انرژی های تجدیدپذیر، اولین نیروگاه برق خورشیدی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان از راه اندازی اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی در ستاد منطقه زاهدان خبر داد و افزود: این نیروگاه با همکاری واحد برنامه ریزی و خدمات مهندسی منطقه، با توان 15 کیلو وات و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از ابتدای مهرماه امسال به بهره برداری رسیده است.

قربانعلی مردانی در گفت وگو با ایسنا- گفت: برق تولید شده توسط این نیروگاه به منظور تأمین بخشی از برق مصرفی ستاد منطقه و صرفه جویی در هزینه های مصرف برق با استفاده از انرژی سبز در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر صورت گرفته است.

وی هدف از راه اندازی این نیروگاه و نیروگاه های مشابه در کشور را، کمک به تأمین منابع انرژی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش تلفات انرژی در سطوح انتقال و توزیع و کمک به تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در منطقه زاهدان

بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در منطقه زاهدان