مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-19اجتماعي

استفاده از آبشخور خطراتی برای حیات وحش دارد


رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از آبشخور حیات وحش از سوی دام های تعدادی از دامداران در مناطقی همچون طارم می تواند خطراتی را برای حیوانات وحشی به وجود آورد.

- ایسنا/زنجان رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از آبشخور حیات وحش از سوی دام های تعدادی از دامداران در مناطقی همچون طارم می تواند خطراتی را برای حیوانات وحشی به وجود آورد.

پرویز رستمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای تامین آب موردنیاز حیات وحش در برخی مناطق استان زنجان توسط سازمان حفاظت محیط زیست آبشخور تعبیه می شود تا دسترسی به آب برای جانوران راحت تر شود اما در برخی مناطق شاهد این هستیم که دامداران برای آبیاری دام خود از این آبشخورها استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: البته این مشکل بیشتر در منطقه طارم حائز اهمیت است؛ چرا که با توجه به گستردگی منطقه، در برخی مناطق دام های اهالی و حیات وحش در یک منطقه حضور دارند که این موضوع سبب شده است دام های اهلی وارد حریم حیوانات دیگر شوند که با توجه به امکان آلوده بودن آنها استفاده مشترک از آبشخور می تواند زمینه انتقال بیماری و سرایت آن را فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از آبشخور خطراتی برای حیات وحش دارد

استفاده از آبشخور خطراتی برای حیات وحش دارد