مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 12:052023-11-09ورزشي

دیدار «میرضیایف» با همتایان تاجیکستانی، ترکمنستانی و آذربایجانی


روسای جمهور تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان در حاشیه شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی با رییس جمهور ازبکستان دیدار و گسترش روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،  امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان،  سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و  الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان که برای حضور در شانزدهمین نشست سازمان همکاری اقتصادی وارد شهر تاشکند شده اند، با شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان دیدار و بر گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل تاکید کردند.

در دیدار روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان مسائل توسعه و گسترش همکاری های میان دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، صنعتی، انرژی و فرهنگی و بشردوستانه بررسی شد.

سران دو کشور ابراز امیدواری کردند که سفر رسمی رییس جمهور ازبکستان به تاجیکستان که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، در جهت رشد بیشتر روابط میان دو کشور و ارتقا مناسبات دو کشور کمک خواهد کرد.

دو طرف در مورد برگزاری مجموعه ای از رویدادها مانند مجمع تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، مجمع دانشمندان، جوانان، نشست زنان فعال، شام دوستی، نمایشگاه مشترک محصولات و رویدادهای ورزشی در چارچوب این سفر به توافق رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار «میرضیایف» با همتایان تاجیکستانی، ترکمنستانی و آذربایجانی

دیدار «میرضیایف» با همتایان تاجیکستانی، ترکمنستانی و آذربایجانی