مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 08:052023-10-31اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در 1000 هکتار از دیمزارهای استان قزوین


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت گیاهان دارویی در یک هزار هکتار از دیمزارهای این استان، در راستای اجرای طرح جهش تولید خبر داد.

- محمد پیله فروش در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از کشت گیاهان دارویی در یک هزار هکتار از دیمزارهای استان قزوین، در راستای اجرای طرح جهش تولید خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیمزارها افزود: این طرح برای دومین سال متوالی است که در استان اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه  این طرح در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می شود، تصریح کرد: سال گذشته این طرح در استان با سطح زیر کشت 765 هکتار اجرا شد که حمایت های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

این مسوول اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره وری منابع تولید برشمرد و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می شود.

پیله فروش خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح که به صورت الگویی در سایت های پیش بینی شده اجرا خواهد شد و به عنوان نمونه های الگویی مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در 1000 هکتار از دیمزارهای استان قزوین

کشت گیاهان دارویی در 1000 هکتار از دیمزارهای استان قزوین