مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 09:402023-10-23اقتصادي

طرح بیمه زنان خانه دار روستایی به کجا رسید؟


در حالی که تنها چندماه به پایان 1402 نمانده اما وعده تحت پوشش قرار دادن یک میلیون و 200 هزار زن غیر شاغل روستایی به فراموشی سپرده شده و تنها به نقل از برخی محافل تبدیل شده است.

- گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس؛ زنان خانه دار روستایی مورد توجه دولت قرار گرفته اند، طرحی که با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پررنگ تر شد و طی آن دولت متولی حمایت بیمه ای و درمانی از مادران غیر شاغل روستایی در مناطق کم برخوردار شده است.

در این طرح قرار است زنان خانه دار که تا پیش از این ها در هیچ از مشاغل دولتی و خصوصی حضور نداشته و دارای سه فرزند یا بیشتر هستند، از حمایت های بیمه ای و درمانی دولت برخوردار شوند.

براساس آخرین آمار ها، حدود یک میلیون و 200 هزار زن غیر شاغل روستایی در کشور وجود دارد که تحت حمایت بیمه ای و بازنشستگی نیستند و قرار است در آینده نزدیک زیر چتر حمایت های صندوق های بیمه ای و بازنشستگی قرار بگیرند.

برخی از این زنان خانه دار در سامانه فارس من، پویش هایی ایجاد کرده اند و در آن کمپین ها خواستار توجه جدی دولت به طیف نیازمند حمایت شده اند.

در یکی از پویش ها  مخاطبان خواستار بیمه کردن زنان خانه دار شدند و نوشتند: بانوان زیادی در کشورمان زندگی می کنند که به دلیل بدسرپرستی اداره زندگی را به عهده دارند و بعضا تعدادی از آن ها سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بیمه زنان خانه دار روستایی به کجا رسید؟

طرح بیمه زنان خانه دار روستایی به کجا رسید؟