مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 17:152023-11-14اجتماعي

تعیین محدوده 20 تپه تاریخی در آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری عرصه و حریم 20 محوطه و تپه تاریخی استان در سال جاری تعیین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار داشت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری عرصه و حریم 20 محوطه و تپه تاریخی استان در سال جاری تعیین می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تعیین عرصه و حریم محوطه ها و تپه های تاریخی استان، امسال مصوب شده است تا عرصه و حریم 20 محوطه و تپه تاریخی آذربایجان غربی تعیین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: این محوطه ها شامل پنج محوطه تاریخی قوچ اوجاقی، نریمان تپه، ورمزیار، قلعه شدی و تپه باشی در پلدشت، سه محوطه تاریخی علی آباد، کول تپه و قلعه سردار در بوکان با مشارکت شهرداری این شهرستان، کشمش تپه ماکو، قزل قلعه شوط و عرب دیزج چالدران، تپه فیروزآباد چهاربرج، تپه های قالا باشی، حاجی فیروز، ساخسی تپه، نظام آباد، میآباد، پیزدلی و بیگم قلعه نقده و تپه ترمنی ارومیه هستند.

صفری گفت: تاکنون عملیات گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم بیشتر این محوطه ها و تپه های تاریخی انجام شده و تعدادی از آنها نیز در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین محدوده 20 تپه تاریخی در آذربایجان غربی

تعیین محدوده 20 تپه تاریخی در آذربایجان غربی