مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:502023-10-28اقتصادي

مبارزه با آفت کرم گلوگاه به صورت تلفیقی امکان پذیر است


کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هرساله وجود آفت کرم گلوگاه در شهرستان موجب وارد شدن خسارات 70 درصدی به باغات انار شهرستان طارم می شود.

- ایسنا/زنجان کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هرساله وجود آفت کرم گلوگاه در شهرستان موجب وارد شدن خسارات 70 درصدی به باغات انار شهرستان طارم می شود.

سیروس پناهی در گفت وگو با ایسنا، درباره کنترل کرم گلوگاه انار در شهرستان طارم، اظهار کرد: برای مدیریت عوامل خسارت زا درختان انار همچون کرم گلوگاه راه های مختلفی وجود دارد ولی نکته ای که وجود دارد این است که کنترل کرم گلوگاه باید تلفیقی باشد و مبارزه با این آفت با استفاده از مبارزه زراعی، مکانیکی و استفاده از ارقام مقاوم و مبارزه بیولوژیک امکان پذیر است و روش شیمیایی جایگاهی ندارد.

وی افزود: در کنترل کرم گلوگاه استفاده از ارقام بومی و محلی که کم ترین حساسیت را به تنش های محیطی داشته و کمترین ترک را دارند نیز مؤثر است.

همچنین در پیشگیری از این آفت باید جمع آوری زمستانه میوه های آلوده روی درخت و ریخته شده پای درختان و همه میزبان های موجود در باغ (به عنوان مثال درختان انجیری که در باغات انار وجود دارند میزبان کرم گلوگاه هستند و در فصل زمستان در میان میوه های ریخته شده این درخت است وجود دارد) انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت کرم گلوگاه به صورت تلفیقی امکان پذیر است

مبارزه با آفت کرم گلوگاه به صورت تلفیقی امکان پذیر است