مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-20سياسي

مجلس با استانی شدن پروژه های ملی مخالفت کرد


نمایندگان مجلس با بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مخالفت کردند که در آن سازمان برنامه و بودجه مجاز شده بود طرح های تملک دارایی های سرمایه ای را از ملی به استانی تغییر دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی کمیسیون تلفیق، اجزای 1، 2 و 3 بند الف ماده 19 لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی  اجزای 1 و 2 تصویب شد و با رای مجلس جزء 3 از لایحه حذف شد.

طبق مصوبه مجلس در جزء 1 لایحه برنامه هفتم، در اجرای بند 3 سیاست های کلی برنامه هفتم، دولت مکلف است نسبت به تعیین تکلیف طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مطابق آیین نامه مصوب هیأت وزیران اقدام نماید.

همچنین در جزء 2 آمده است: دستگاه های اجرایی نسبت به واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی و انتفاعی و یا قابل واگذاری و یا قابل مشارکت با بخش عمومی یا خصوصی یا تعاونی مطابق قراردادهای نمونه ابلاغی سازمان برنامه و بودجه اقدام نماید.

جزء 3 نیز حذف شد که در آن آمده بود: سازمان برنامه و بودجه مجاز است نسبت به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای که در محدوده جغرافیایی یک استان می باشد و استان نیز از لحاظ فنی توان مدیریت آن را داشته باشد مشروط به تفییذ اعتبارات مصوب، طرح را از ملی به استانی تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس با استانی شدن پروژه های ملی مخالفت کرد

مجلس با استانی شدن پروژه های ملی مخالفت کرد