مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-09فرهنگي

«دویرج» و یادی از عملیات محرم


نمایش «دویرج» که یکی از اجراهای راه یافته بخش خیابانی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، داستان زن میان سالی است که همسر، پدر و برادر خود را در دوران دفاع مقدس ازدست داده و سال هاست که در حال انتظار کشیدن است.

- ایسنا/اصفهان نمایش دویرج که یکی از اجراهای راه یافته بخش خیابانی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، داستان زن میان سالی است که همسر، پدر و برادر خود را در دوران دفاع مقدس ازدست داده و سال هاست که در حال انتظار کشیدن است.

عاطفه نقوی، کارگردان و بازیگر نمایش دویرج درباره این نمایش به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره یک زن میان سالی است که در عملیات محرم که در آبان ماه 1361 انجام شد، پدر، برادر و همسر عقدی خود را از دست داد.

در این عملیات، پدر و برادرش در اثر طغیان رودخانه دویرج شهید شده و همسرش نیز مورد اصابت گلوله قرار می گیرد، ولی جنازه او به وطن بازنمی گردد و او سال ها است که در انتظار پیدا کردن نشانی از همسرش در سرگردانی به سر می برد.

او با بیان اینکه نمایش دویرج در ژانر درام دفاع مقدس و برای مخاطب بزرگ سال مناسب است، افزود: انتخاب بازیگر در این نمایش بر اساس تناسب فرم بدنی بازیگران با نقش ها صورت گرفته و بازیگر زن این نمایش نیز زن میان سالی است که از نظر ظاهری با همسر شهید دارای شباهت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دویرج» و یادی از عملیات محرم

«دویرج» و یادی از عملیات محرم