مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-21پزشكي

ادامه پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در سنین 18 سال به بالا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت غربالگری بیماری های غیرواگیر (NCDs)، گفت: مرگ 42 میلیون نفر در جهان، همچنین 17 میلیون مرگ پیش از 70 سالگی ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

- ادامه "پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت" در سنین 18 سال به بالا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت غربالگری بیماری های غیرواگیر (NCDs)، گفت: مرگ 42 میلیون نفر در جهان، همچنین 17 میلیون مرگ پیش از 70 سالگی ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمد طباطبایی با بیان اینکه یکی از چهار علت اصلی مرگ در بین بیماری های غیرواگیر در جهان مربوط به بیماری های قلبی عروقی با 19 میلیون مرگ در سال است، تصریح کرد: پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود.

یکی دیگر از این چهار علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماری های کلیوی با 3 میلیون مرگ در سال هستند.

او با اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند و سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آنها پیشگیری می کند، افزود: متاسفانه این دو بیماری به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماری ها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در سنین 18 سال به بالا

ادامه پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در سنین 18 سال به بالا