مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-14اقتصادي

بهینه سازی مصرف آب در دستور کارمعادن قطب زغالی ایران


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس از اجرا و راه اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب معادن زغال سنگ طبس تا پایان سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طبس، محمود زارع نیا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس امروز به رسانه ها اعلام کرد:  تامین آب یکی از مهمترین زیرساخت های لازم جهت توسعه صنایع و معادن است و در شهرستان طبس که قطب تولید زغال سنگ کشور می باشد به جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر و لزوم تولید کنسانتره، تامین منابع آب پایدار حائز اهمیت است.

  زارع نیا با بیان اینکه بهینه سازی مصرف آب نیز می بایست در دستور کار معادن باشد افزود: یکی از مصوبات مهم کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال سنگ استان، ایجاد تصفیه خانه در محل معادنی بود که دارای اشتغال بالا و همچنین کارخانه زغالشویی هستند.

  وی با اشاره به اینکه انتقال و تامین آب مصارف صنعتی هزینه بالایی دارد، افزود: با احداث سیستم های تصفیه فاضلاب در معادن، علاوه بر مباحث زیست محیطی و کنترل فاضلاب صنعتی، هزینه های زیرساختی و تامین آب نیز کاهش می یابد.

  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس اظهار کرد: در حال حاضر 3 معدن بزرگ منطقه پروده دارای سیستم تصفیه فاضلاب می باشد و اجرای سیستم تصفیه فاضلاب 2 معدن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه سازی مصرف آب در دستور کارمعادن قطب زغالی ایران

بهینه سازی مصرف آب در دستور کارمعادن قطب زغالی ایران