مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:052023-11-19اقتصادي

میراث جهانی ناب ایران در انتظار ارتقا زیرساخت های گردشگری


ایران با ثبت 26 اثر تاریخی و طبیعی در یونسکو در رتبه دهم میراث جهانی ثبت شده قرار دارد؛ اما زیرساخت های گردشگری آن قابلیت جذب گردشگر و افزایش درآمدهای این حوزه تا سطح بالاترین کشورهای جهان را ندارد.

- باشگاه خبری توانا: صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی درآمدزا در جهان اهمیت زیادی برای اقتصاد کشورها دارد، به طوری که در برخی از کشورها تا 15 درصد تولید ناخالص داخلی، مربوط به این صنعت است.

در سال 2022، 7.

6 درصد از تولید ناخالص جهانی مربوط به حوزه گردشگری بوده است و پیش بینی می شود این رقم در پایان سال 2023 به 9.

2 درصد برسد.

سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان (درصد) گردشگری علاوه بر تاثیر زیاد بر تولید ناخالص جهانی، سهم زیادی در اشتغال جهانی نیز دارد؛ چنانکه در سال 2019 حدود 334 میلیون نفر در جهان در مشاغل حوزه گردشگری اشتغال داشته اند.

هرچند با شروع همه گیری کرونا این تعداد کاهش پیدا کرد و در سال 2020 به 271 میلیون نفر رسید، اما پیش بینی می شود سطح اشتغال در این حوزه که در سال 2021 روند صعودی گرفته بار دیگر افزایش یافته و در پایان امسال به 320 میلیون نفر در جهان برسد.

تعداد شاغلان در حوزه گردشگری در سراسر جهان (میلیون نفر) طبق آمارهای شورای جهانی سفر و گردشگری، پیش از شیوع بیماری کرونا به طور کلی حدود 10 درصد از مشاغل در جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث جهانی ناب ایران در انتظار ارتقا زیرساخت های گردشگری

میراث جهانی ناب ایران در انتظار ارتقا زیرساخت های گردشگری