مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:052023-11-21پزشكي

افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، چه نوع واکسن آنفلوانزایی بزنند؟


استاد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه در برخی موارد اعلام می شود افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند هیچ یک از واکسن های  آنفلوآنزا  را نزنند، - ایسنا/خراسان رضوی استاد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه در برخی موارد اعلام می شود افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند هیچ یک از واکسن های  آنفلوآنزا  را نزنند، درست نیست، گفت: بهتر است دو گروه افرادی که به آلبومین و تخم مرغ حساسیت دارند، واکسن  آنفلوآنزا  ایرانی فلوگارد را استفاده کنند.

دکتر مصطفی نوری زاده در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: ویروس آنفلوآنزا انواع مختلفی دارد که فقط نوع A و B آن برای انسان می تواند خطر آفرین باشد.

به همین دلیل هرساله برای این ویروس ها واکسن تزریق می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا واکسیناسیون آنفلوآنزا در زمستان انجام می شود؟ تصریح کرد: احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در تابستان وجود دارد ولی ما در تابستان زمان زیادی را در فضاهای بسته سپری نمی کنیم و فرایند تهویه وجود دارد.

همچنین با توجه به اینکه ویروس آنفلوآنزا به صورت تنفسی به افراد منتقل می شود و با توجه به سرما و بسته بودن فضاها، در واقع به ویروس آنفلوآنزا این اجازه را می دهیم که ویروس در فضا گردش داشته باشد و افراد بیشتر مبتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، چه نوع واکسن آنفلوانزایی بزنند؟

افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، چه نوع واکسن آنفلوانزایی بزنند؟