مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 10:152023-11-03اقتصادي

«تاشکند» میزبان دوازدهمین نشست وزرای حمل ونقل کشورهای «اکو»


دوازدهمین نشست وزرای حمل ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در شهر «تاشکند» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دوازدهمین نشست وزرای حمل ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در شهر تاشکند برگزار شد.

در این نشست مسایل گسترش همکاری های متقابل در زمینه تجارت و ارتباطات حمل و نقلی، توسعه و بهره برداری موثر از کریدورهای حمل ونقل موجود در منطقه و ایجاد کریدورهای حمل ونقل جدید،  گسترش همکاری های بین المللی بین ازبکستان و کشورهای خارجی بررسی شد.

شرکت کنندگان در این نشست خاطرنشان کردند که از پتانسیل این سازمان در زمینه حمل ونقل و لجستیک به طور کامل استفاده نمی شود.

به گفته شرکت کنندگان، برای ارتقای همکاری های متقابل به یک سطح کیفی جدید باید برای موضوعات ایجاد هاب های ترانزیتی بین منطقه ای، توسعه زیرساخت های حمل ونقل و جاده ای، بهینه سازی تعرفه های ترانزیتی، تسهیل شرایط برای حمل ونقل بین المللی کالا و دیجیتالی سازی خدمات حمل و نقل راه حل هایی یافت.

به نوبه خود، برای اجرای طرح های فوق الهام محکم اف وزیر حمل و نقل ازبکستان پیشنهاد توسعه کریدورهای حمل ونقل ازبکستان-افغانستان-پاکستان و ازبکستان-قرقیزستان-چین که به هم پیوستگی حمل ونقلی سازمان همکاری اقتصادی کمک خواهد کرد، مطرح نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاشکند» میزبان دوازدهمین نشست وزرای حمل ونقل کشورهای «اکو»

«تاشکند» میزبان دوازدهمین نشست وزرای حمل ونقل کشورهای «اکو»