مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 17:552023-11-15پزشكي

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا


آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که در فصل سرما با آن مواجهه هستیم که تنها راهکار برای مقابله با عوارض آن بر روی سلامتی بدن کاهش التهاب و افزایش دفع مواد سمی استنشاق شده در بدن است که با مصرف غذا های ضد التهاب و مصرف شیر و لبنیات می توانید سلامتی خود را حفظ کنید.

- مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ضمن توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا، گفت: برای حفظ سلامتی در آلودگی هوا مواد غذایی ضد التهاب بخورید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ احمد اسماعیل زاده مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که در فصل سرما با آن مواجهه هستیم که تنها راهکار برای مقابله با عوارض آن بر روی سلامتی بدن کاهش التهاب و افزایش دفع مواد سمی استنشاق شده در بدن است که با مصرف غذا های ضد التهاب و مصرف شیر و لبنیات می توانید سلامتی خود را حفظ کنید.

  وی در خصوص نقش مهم تغذیه برای حفاظت بدن در برابر مضرات آلودگی هوا اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل سرما با معضل آلودگی هوا به دلیل وارونگی هوا مواجهه هستیم.

در حین تنفس ذرات معلق سمی هوا وارد بدن شده و به سطح ریه ها می چسبند و بدینوسیله التهاب را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به خصوص آنتی اکسیدان های مایع پوششی ریه می شوند که به دنبال آن سلول های مختلف تخریب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا