مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-19پزشكي

غربالگری تکامل برای پیشگیری و شناسایی زودرس نوزادان نارس است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: نسبت جهانی نوزاد نارس به نوزاد سالم یک به 10 است که این رقم در منطقه کاشان از ابتدای سال جاری تاکنون 10.

- ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: نسبت جهانی نوزاد نارس به نوزاد سالم یک به 10 است که این رقم در منطقه کاشان از ابتدای سال جاری تاکنون 10.

8 درصد از کل زایمان های انجام شده شده است.

مهدی دلاوری، امروز (یکشنبه، 28 آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از نام گذاری 17 نوامبر به عنوان روز جهانی نوزاد نارس، افزایش آگاهی مردم و هشدار درباره نوزادان نارس است که آثار عاطفی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و حقوقی بر خانواده و جامعه دارند.

وی افزود: نوزادان نارس، تولد زودهنگام و پیش از 37 هفته دارند که متأسفانه تعدادی از آنها فوت می کنند و برخی دیگر از نوزادان نارس با مشکلات و عوارض نارسی مانند فلج مغز ، مشکلات بینایی و شنوایی و.

دست به گریبان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان ، تصریح کرد: تمام نوزادان پس از تولد تحت پوشش مراقبت های بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی قرار می گیرند، ولی نوزادان نارس به علت برخی از مشکلات، نیازمند مراقبت های خاص و پیگیری همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری تکامل برای پیشگیری و شناسایی زودرس نوزادان نارس است

غربالگری تکامل برای پیشگیری و شناسایی زودرس نوزادان نارس است