مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 16:002023-11-18بين الملل

ترکیه غلات رایگان روسیه به آفریقا را فرآوری می کند


وزیر کشاورزی ترکیه گفت که کشورش غلات روسیه را برای ارسال به آفریقا فرآوری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، ابراهیم یوماکلی وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت که کشورش غلات روسی را فرآوری کرده، به آرد تبدیل می کند و سپس از طریق مکانیسم های مختلف به کشورهای نیازمند آفریقایی ارسال می کند.

وزیر ترکیه به دنبال اعلام خبر اعزام دو کشتی حامل گندم رایگان روسیه به آفریقا گفت: رییس جمهور ما (اردوغان) گفت که غلات روسیه به صورت آرد به کشورهای آفریقایی ارسال می شود و ما غلات روسیه را به آرد تبدیل کرده و با مکانیسم های مختلف ارسال می کنیم.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهو ر روسیه در ژوییه گذشته در جریان اجلاس سران روسیه و آفریقا از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی موجود در فهرست برنامه جهانی غذا خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه هم گفته بود که آنکارا از این ابتکار روسیه حمایت می کند و همراه با قطر، فرآوری و تحویل غلات روسیه را به کشورهای نیازمند تسهیل خواهد کرد.

دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه دیروز جمعه خبر داد که دو کشتی حامل محموله های غلات رایگان روسی به سمت سومالی و بورکینافاسو ارسال شدند و چهار کشتی دیگر هم به زودی ارسال خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه غلات رایگان روسیه به آفریقا را فرآوری می کند

ترکیه غلات رایگان روسیه به آفریقا را فرآوری می کند