مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 15:102023-10-28بين الملل

نخستین ساکنان اروپا کجا را برای زندگی انتخاب کردند؟


تجزیه و تحلیل DNA روی دو فرد باستانی نشان می دهد که اجداد اروپایی ها برای اولین بار در حدود 37000 سال پیش ساکن کریمه شدند.

- عصر ایران-  بر اساس تجزیه و تحلیل DNA، اولین انسان های مدرن که در اروپا اقامت دائم داشتند، حدود 37000 سال پیش در کریمه ساکن شدند.

در طی 7000 سال، فرزندان آن ها فرهنگی را پدید آوردند که شامل مجسمه ها، ابزار سنگی و جواهرات بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر آنلاین به نقل از livescience، اگرچه انسان شناسان مدت ها قبل می دانستند که برخی از گروه های انسانی حدود 60000 سال پیش شروع به ترک آفریقا کردند، اما بیشتر آن ها کوچ نشین بودند و مدت زیادی در هیچ منطقه خاصی اقامت نداشتند و حدود 40000 سال پیش، یک ابر آتشفشان در جنوب ایتالیا، بیشتر انسان ها و نئاندرتال ها را در اروپا از بین برد.

این وقایع انسان شناسان را به این فکر واداشته است که چه زمانی اجداد اروپاییان امروزی آمدند و تصمیم گرفتند ساکن اروپا شوند.

اکنون یک تیم بین المللی از محققان بر این باورند که اولین ساکنان دائمی اروپا را در میان مجموعه ای از اسکلت ها از سایت بوران کایا در شبه جزیره کریمه پیدا کرده اند.

غار بوران کایا که در ابتدا در سال 1990 کشف شد، دارای ذخایر غنی از فعالیت های انسانی است که قدمت آن از دوران پارینه سنگی میانه تا قرون وسطی، یعنی چیزی حداقل با قدمت 50000 سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین ساکنان اروپا کجا را برای زندگی انتخاب کردند؟

نخستین ساکنان اروپا کجا را برای زندگی انتخاب کردند؟