مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 17:102023-11-13دانش

سنجش دقیق فاکتورهای خونی در کوتاه ترین زمان تنها با چند قطره خون


محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت «دستگاه آزمایشگاه روی دیسک» شدند که با استفاده از این دستگاه فاکتورهای خونی بررسی می شود و جواب آزمایش بدون دخالت اپراتور در کوتاه ترین زمان ممکن و دقت مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرد.

- محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت دستگاه آزمایشگاه روی دیسک شدند که با استفاده از این دستگاه فاکتورهای خونی بررسی می شود و جواب آزمایش بدون دخالت اپراتور در کوتاه ترین زمان ممکن و دقت مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمعی از پژوهشگران و دانشجویان مرکز تحقیقات مهندسی بیوشیمی و کنترل محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف با سرپرستی دکتر مریم سعادتمند استادیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت، موفق به طراحی و ساخت دستگاه آزمایشگاه روی دیسک شده اند که در کوتاه ترین زمان ممکن و با دریافت مقدار بسیار ناچیزی نمونه خون، سنجش های دقیقی ارائه می کند.

دکتر مریم سعادتمند در خصوص ساخت این دستگاه می گوید: حدود هفت سال است که در حال پژوهش برای ساخت دستگاه آزمایشگاه روی دیسک هستیم و تاکنون مقالات معتبری در این زمینه به چاپ رسانده ایم، اما هدف ما از این پژوهش صرفاً تحقیقات آزمایشگاهی و چاپ مقاله نبوده و در زمینه تجاری سازی و ساخت دستگاه هم گام های مؤثری برداشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش دقیق فاکتورهای خونی در کوتاه ترین زمان تنها با چند قطره خون

سنجش دقیق فاکتورهای خونی در کوتاه ترین زمان تنها با چند قطره خون