مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 17:052023-10-26فرهنگي

نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران راه اندازی شد


با حضور مسئولان نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران راه اندازی شد و ابوالفضل نیکوبیان به عنوان سرپرست این پایگاه معرفی شد.

- ایسنا/مازندران با حضور مسئولان نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران راه اندازی شد و ابوالفضل نیکوبیان به عنوان سرپرست این پایگاه معرفی شد.

راه آهن شمال فرصت کم نظیر توسعه گردشگری مازندران حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران امروز، 4 آبان ماه در معرفی سرپرست نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران اظهار کرد: مازندران تعدد آثار ثبت جهانی ایران در فهرست یونسکو را نشان افتخار میراث ایرانی می داند.

وی افزود: ثبت اثر در فهرست میراث جهانی طی فرآیندی طولانی و دشوار انجام می شود، باعث افتخار است که در کنار باغ جهانی عباس آباد بهشهر، راه آهن به عنوان سومین اثر شاخص مرتبط با مازندران در این فهرست قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: پایگاه جهانی عباس آباد بهشهر یکی از مهم ترین آثار ثبت جهانی ایران است که به لحاظ جاذبه های طبیعی و میراثی کم نظیر است.

وی با تاکید بر اهمیت جنگل های هیرکانی به عنوان دومین اثر جهانی مرتبط با مازندران در فهرست یونسکو خاطرنشان کرد: هفت لکه هیرکانی در مازندران قرار دارد و به زودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران راه اندازی شد

نخستین پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در مازندران راه اندازی شد