مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 13:202023-10-30بين الملل

حقوق انسانی و قوانین بین المللی که صهیونیست ها آن را به سخره گرفته اند


رژیم صهیونیستی از سال 1948 که فلسطین را اشغال و صدها هزار فلسطینی را کشته و میلیون ها نفر آواره کرد، تعداد زیادی از قوانین بین المللی و ضوابط حقوق بشر را زیرپا گذاشت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: سنگ بنای ایجاد رژیم صهیونیستی با قانون شکنی و نقض همه حریم های قانونی مورد تایید ملت ها و دولت های مختلف در جهان بوده و از طرفی، غاصبان قدس در تهاجم و سرکوب ملت فلسطین، قوانین زیادی را زیرپا گذاشته اند که برخی از آنها به این شرح است.

1.

اشغال فلسطین پانزدهم ماه مه(25 اردیبهشت) هر سال میلادی به روز نکبت معروف شده، یادآور روزی تلخ، مصیبت بار و فراموش نشدنی از خاطره فلسطینی هاست؛ این روز یادآور فاجعه بزرگ اشغال سرزمین تاریخی فلسطین در توطئه شوم انگلیس، آمریکا و کشورهای هم پیمانشان و اعلامیه بالفور در سال 1917(1296) و نیز بی عملی و ضعف شدید کشورهای عربی در برابر آن است.

این اقدامات زمینه ساز تهاجم صهیونیست ها به اراضی فلسطینی ها در سال 1948 (1327) و اعلام موجودیت این رژیم از یک سو و رانده شدن مردم این منطقه از سرزمین اجدادی شان شد.

مقررات حقوق بین الملل درباره اشغال نظامی یک کشور یا قسمتی از آن شامل بخشی از مقررات حقوق جنگ است که اصول کلی آن در مقررات سال 1899(1278) لاهه و کنوانسیون چهارم 1949(1328) ژنو تدوین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق انسانی و قوانین بین المللی که صهیونیست ها آن را به سخره گرفته اند

حقوق انسانی و قوانین بین المللی که صهیونیست ها آن را به سخره گرفته اند