مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 22:102023-11-05اقتصادي

مسئولیت تک رقمی شدن تورم به بانک مرکزی واگذار شد


مجلس بانک مرکزی را مسئول ثبات بخشی به نرخ ارز و تک رقمی کردن تورم تعیین کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر یکشنبه 14 آبان به بررسی مواد اصلاحی ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با تبصره 3 بند ب ماده اصلاحی 8 لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق برنامه اظهاراتی بیان کرد.

سلمان اسحاقی در موافقت با این بند اظهار داشت: حفظ ارزش پول و کنترل تورم وظیفه ذاتی بانک مرکزی است امروزه با افزایش نرخ ارز، شاهد رشد نرخ تورم هم هستیم با این مصوبه، وظیفه قانونی بانک مرکزی را تثبیت خواهیم کرد؛ برخی دلالان با افزایش هایی که در نرخ ارز ایجاد می کنند، مشکلاتی برای خانوارها ایجاد می کند.

محسن زنگنه در این باره تصریح کرد: درباره سیاست های ارزی 3 دیدگاه داریم یکی اینکه ارز یک شاخص وابسته است اگر می خواهیم نرخ ارز را کنترل کنیم باید سایر شاخص های اقتصادی کلان را اصلاح کنیم خود به خود هم نرخ ارز مشخص می شود در این دیدگاه تکلیفی برای بانک مرکزی به عنوان حافظ ارزش پول ملی قائل نیستیم یک دیدگاه هم تعیین نرخ ارز از سوی بانک مرکزی است اما نگاه سومی هم هست که می گوید وظیفه بانک مرکزی در همه دنیا حفاظت از ارزش پول ملی آن کشور است اما به روش های دستوری نباید ارزش پول ملی حفظ شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت تک رقمی شدن تورم به بانک مرکزی واگذار شد

مسئولیت تک رقمی شدن تورم به بانک مرکزی واگذار شد