مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 08:002023-10-24بين الملل

اعلام برنامه سفر وزیر خارجه چین به واشنگتن


مقام های ارشد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کردند که وانگ یی وزیر خارجه چین هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، این مقام ها گفتند که وانگ از 26 تا 28 اکتبر (چهارم تا ششم آبان) در واشنگتن خواهد بود و با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار خواهد کرد اما آنها درباره احتمال دیدار وانگ با بایدن اطلاعاتی منتشر نکردند.

وانگ بلندپایه ترین مقام چینی است که پیش از دیدار آتی بایدن و شی جین پینگ رییس جمهوری چین در ماه نوامبر به آمریکا سفر می کند.

بایدن و شی قرار است در سان فرانسیسکو دیدار کنند.

اولویت اصلی واشنگتن آن است که رقابت شدید آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهانی و اختلافات آنها بر سر مسائلی همچون تایوان و دریای چین جنوبی تبدیل به درگیری نشود.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما معتقدیم که دیپلماسی چهره به چهره مستقیم بهترین راه برای مطرح کردن مسائل چالش برانگیز، حل سوءتفاهم و همکاری با چینی هاست.

سفر وانگ به آمریکا در شرایطی انجام می شود که درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی به یکی از مهمترین مسائل جهانی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام برنامه سفر وزیر خارجه چین به واشنگتن

اعلام برنامه سفر وزیر خارجه چین به واشنگتن